Vervanging voor een natuurlijke tand of kies

Zodra de gezondheid van een natuurlijke tand of kies in gevaar is, biedt een implantaat een oplossing om deze te vervangen. Implantaten kunnen gebruikt worden om een tand of kies, meerdere tanden en/of kiezen of het gehele gebit te vervangen. Er is een brede keuze aan implantaten en technieken zodat er in elke situatie wel een vaste of uitneembare vervanging van tanden en kiezen gemaakt kan worden. Afhankelijk van de situatie hoeft niet elke verloren tand/kies vervangen te worden door implantaten.

Geschikt voor volwassenen

Een implantaat is doorgaans geschikt voor volwassenen die een of meerdere natuurlijke tandwortels missen en iets aan het gebit wil doen. Een implantaat groeit zich in 96% tot 99% van de gevallen goed vast in gezond kaakbot. Als er een ontsteking in de kaak aanwezig is, dient de ontsteking eerst verwijderd te worden voordat het implantaat geplaatst kan worden. Daarnaast kan het gebruik van bepaalde medicijnen zoals bifosfonaten (tegen botontkalking) en bepaalde medische behandelingen in de voorgeschiedenis (o.a. bestraling van de kaak) de succeskans voor het vastgroeien van implantaten in de kaak ongunstig beïnvloeden. Roken en een slechte mondhygiëne zijn ook risicofactoren voor implantaatverlies na plaatsing.

Niet geschikt voor kinderen

Een implantaat is niet geschikt voor kinderen bij wie de groei van de kaken nog niet voltooid is. Een implantaatbehandeling is ook minder geschikt voor mensen die na de implantaatbehandeling nog een beugelbehandeling overwegen.

Het plaatsen van implantaten is bij ons een overzichtelijke, voorspelbare en pijnloze behandeling die conform een wetenschappelijk bewezen behandelprotocol wordt uitgevoerd. De eerste consultatie, implantaatplaatsing en nazorg worden door dezelfde implantoloog uitgevoerd. Op deze manier heeft u één duidelijke aanspreekpartner die voor u zorgt en u ontzorgt.

Wilt u een eerste afspraak maken bij onze kliniek? Klik dan op onderstaande knop en vul het afsprakenformulier in of raadpleeg de contactgegevens.